Sunday, August 15, 2010

Soal Hati

Aku bukan pujangga yg bijak berkata2
Aku bukan penyair yg puitis
Aku adalah aku...


Ayat teman
| takkan terhidu harum mewangi, jika tidak dinyalakan setanggi...
takkan terasa manisnya hidup andai  tidak dilambung gelora|

Semua org mempunyai pengalaman dan pengalaman itu mendewasakan..Cukup dengan sekeliling yg membuatkan kita berfikir dan terus berfikir...Setiap kita mempunyai jalan cite yg berbeza..Yg pasti bagaimana kita mengakhirinya...??? Contoh pabila kita mengalami kemalangan jalan raya...walaupon parut itu sudah baik tetapi trauma tetap masih ada...kekadang pabila kita melihat sesuatu kejadian kemalangan..jantung kita berdegup dengan kencang...rasa berdebar-debar. Begitu jua hati kita.

Berbicara soal hati..
Rahsia hati seseorang adalah sedalam lautan yang luas...
Tetapi beranikah kamu menyelami dasar lautan itu?


Dua jiwa bersatu menjadi hati..
Sume kata aku ni memilih..
masing-masing dengan spekulasi tersendiri..
tetapi hakikat yg tersirat disebalik tersurat..
aku yakin dengan janji ALLAH..
aku yakin dengan perancanganNYA
coz jodoh itu rahsiaNYA

Cintaku kepada Dia
Rinduku hanya pada-Nya
Kasihku tulus buat-Nya
Setiaku balas kasih-Nya
Kasihku kasih yang setia
Pada yang punya


Indahnya  bait2 lagu ini...
 
 
Bila keyakinan ku datang
Kasih bukan sekedar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan
Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkinku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cinta ku padamu

Dialog Maria  & Fahri
Kamu percaya jodoh fahri

setiap orang memiliki
jodohnya masing-masing, itu yang kamu bilang
aku pikir sungai nil dan mesir itu jodoh
seneng yah kalo kita bisa bertemu dengan jodoh
yang diberikan tuhan dari langit.
bukan dari langit Maria tapi dari hati, dekat sekali


Semoga ku bisa bertemu jodohku kayaknya nil dan mesir, dekat di hati walau jauh di mata.

Jangan menangis jika jodoh itu bukan seperti yang kamu sangka.
Yakinilah itulah titipan terbaik dari ALLAH buatmu.
Jangan pernah menduga badai tidak menjengah sepanjang perjalanan berliku itu.
Jangan pernah berputus asa jika kamu sedang diuji dengan C.I.N.T.A.
Yakinilah Dia sedang menyediakan yang terbaik buatmu.
Peliharalah hatimu agar bisa ketemu yang pantas buatmu.
Di akhirnya nanti ku berdoa moga kebahagian sudi menemaniku
walau tanpa 'kamu' tiada di sisiku suatu hari nanti.                                    |http://ayatulmariah.blogspot.com/2009/11/jodoh.html|







IlzaNaDiah

No comments:

Post a Comment