Wednesday, August 18, 2010

AKu Cuba MencintaimU TUHAN

AKu cuba mencintaimu TUHAN
Hati tidak juga terasa, aku cuba berkali-kali pun tidak terasa apa-apa jua
Aku fikir-fikirkan nikmatMu  Aku kenang-kenangkan rahmatMu
Agar nampak kemurahanMu


Atas nama ilmu aku akur, Namun aku belum juga
Jatuh hati denganMu Aku susah hati aku sedih selalu
Mengapa terjadi begini Mengapa cintaku Padamu
belum berbunga lagi,


Sedangkan  aku tahu aku akui
NikmatMu terlalu banyak padaku
Kalau hendak dihitung, tidak mungkin terhitung
Walaupun melalui komputer


Aku irihati selalu
Cerita dan berita orang soleh zaman dahulu
Hebatnya cinta mereka
padamu padaMU YA ALLAH


Hilang selera makan keranaMU
Asyik memuja dan memujiMU
Mensucikan dan membesarkanMU
Terutama di waktu malam yang sepi


Di waktu orang mimpi mereka memujaMU
Merintih padaMU, mengharapkan kasih sayang padaMU
Air mata mereka membasahi pipi
Adakala menitis ke bumi


Mereka merasa, engkau adalah segala-galanya
Engkau adalah hidup mati mereka Engkaulah sentiasa di bibir mereka
Engkau adalah hati jantung mereka
Tapi aku tidak begitu


Aduh!! keras hatiku, keras hatiku
Hingga kini aku belum mencintaimu, mencintai kekasih agungku
Baru aku sedar, Cinta pada MU adalah anugerah dan hidayahMU
Bertuah dan berbahagialah.


Orang yang Engkau anugerahkan kecintaan pada MU
Aku bilakah lagi TUHAN, dapat sedikit pon jadilah
Aku tidak putus asa aku cuba lagi...selagi ada nyawa di badan
Di hujung hidupku kalau dapat pon,sudah cukuplah


Wahai TUHAN AL HANNAN WAL MANNAN~



No comments:

Post a Comment