Thursday, August 26, 2010

Ramadhan Kali Ini



Lagu satu cinta berkumandang berulang-ulang kali.
Pagi yang sunyi..
Meresap ke dalam jiwa..
Ntah nape tiba-tiba aku tidak jemu layan lagu nih..

Semalam lepak tgk tv ngan mak..
Terasa sesuatu persoalan memanggil..
Mak ada gak cakap sebelum ni
Tp time tu masuk telinga kanan kuar telinga kiri..


Apa2 pon ramadhan kali ini lebih bererti
Apa yang kita buat mmg dengan tersendiri..
tak perlu orang suruh, tak perlu orang paksa
tak perlu orang kejut, tak perlu orang bising
Sume menjadi auto...

Sebelum ni lik keja malam..terus ja tumbang..
kadang-kadang tak makan..mengantuk punya hal..
Ramadhan kali ini..ia berbeza
Aku mampu wat ..Walaupon sekejap pon jadik la..
Benda yang  aku malas nak wat...aku wat..
Benda yang aku rajin lagi la bertambah rajin...

Begitu jua keja pagi...tak de plak rasa mengantuk bila balik..
Macam ustaz kata..tekadkan di dalam hati..nak buat 20 rakaat..
Takat 15 haribulan ni..alhamdullillah
cuma sedey keja malam..
Mak kata keja  boleh berjaga sampai ke pagi..
Cuba wat qiamuallai...agak2 boleh bertahan kew??

Bulan Ramadhan...time sahur la ..dapat berkumpul satu keluarga..
Bukan senang nak duduk satu meja satu keluarga
Coz masa berbuka..abah selalu buka di masjid...

Belajar sesuatu yang sekian lama aku tidak terfikir
Walaupon sebaris ayat..
Mempunyai maksud tersirat..

Belajar sesuatu tentang kehidupan..
Menjadikan aku semakin dewasa..
Membuatkan hati melonjak2 tuk menjejak kaki  ke sana...

Tenang ja dengan hembusan angin ramadhan
Membawa sinar keinsafan...
Yang selama ini aku cari..


Alangkah indahnya jika sume ini terus berterusan...

No comments:

Post a Comment