Tuesday, August 10, 2010

سلام رمضان




Mcm mimpi ja..
tanpa sedari...masa pantas berlalu..
syaaban pergi...ramadhan menerjah....syawal melambai..

smlm senamrobik
puas hati ...
sgt2 puas hati..tergerak hati nak pergi jugak...walaupon lambat..
rupa-rupanya semalam hari terakhir..
ermmmm lepas raya gak baru nak start balik..
ape2 pon enjoy...
hepy gila...

Esok dah nak start posa..
bersyukur bole join terawih malam pembukaan...
tp sedih bila lagi boleh macam tuh..
Xbole dah ari2 pergi masjid...
Sume dah jangka...
Kedepan belum tentu sama dengan sebelum ni..

Memilih antara dua..
Nak settlekan pinjaman berkala atau ikut keluarga bercuti
Walaupon result xdapat lagi  ..
Tp mlm ni aku daa tekad...
Dua2 aku pilih...
Nampak mcm tamak kan???
Pinjaman berkala.............
cuma percutian tu mcm berliku...
Sampai sekarang xde kata putus...
Moga di permudahkan ...
Puas aku fikir...
Peluang ini sekali jew datang..
Sekarang dengan tanpa komitmen...
Rasa baik aku rebut peluang ini..

Setiap perjalanan tidak mudah yang disangka..
mesti ada liku...mesti ada persimpangan...
Justeru mengapa perlu aku tarik diri kerna satu halangan.......
Mudah-mudahan ALLah lapangkan dadaku...permudahkanlah urusanku...

Ari ini aku kelaskan baju2 kebaya..baju2 kemeja dan kain telekung..
sayang gak baju kebaya...cantik2..tp apakan daya..
daa xmuat kat perut plak...
mak kata cari orang yang betol2 susah...
tp macam mana nak cari....ermmm



Ramadhan kali ini
mmg aku berharap sesuatu...
sama mcm tahun2 lepas...
cuma satu aku pinta..
jgn aku semakin jauh dariNYa...

Malam ni pasti Masjid Serdang bersesak..
syahdu dengan alunan suara Ustaz Lan..
Anak muda sebaya aku..
Anak  perantauan Kelantan..
Suaranya yang memukau para jemaah..
Tiap2 ramadhan kehadiran mereka dinanti..

 

Salam ramadhan...





















No comments:

Post a Comment