Monday, July 19, 2010

Suara Ku BerHaraP

Jangan mengucapkan kata-kata indah dan manis buatku
KErna aku takut akan menyayangimu..

Jangan mengambil berat tentang diriku,
Kerna aku bimbang akan meNgasihani...

Jangan terlalu baik padaku..
Kerna aku takut akan meRinduimu

Jangan memberikanku kenangan atau harapan
Kerna aku khuatir akan JATUH CINTA padamu..

Jangan menghargai pertemuan itu,
Kerna aku tidak mahu menderita kerana KEHILANGAmu
Lantaran perpisahan ini.......

<<<<<<<<<<<<<<<<-----------------------------------------

Jika kamu menadah air biarlah berpada..
Jangan terlalu mengharap pada takungan...
Dan janganlah mengharap ia begitu teguh...
Cukuplah sekadar keperluanmu..
Apabila ia sekali  retak..
Tentu sukar untuk kamu menampalnya semula...

Akhirnya ia dibuang..
Sedangkan jika kamu cuba...
membaiki mungkin boleh digunakan lagi.......

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang..terimalah seadaanya...
Jangan kamu terlalu mengkaguminya..
Dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa...
Anggaplah dia manusia biasa
Apabila dia sekali melakukan kesilapan
Bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya....

AKhirnya kamu kecewa meninggalkannya
sedangkan jika kamu memaafkannya
boleh jadi hubungan kamu akan
berterusan hingga ke akhirnya...........

No comments:

Post a Comment