Sunday, July 18, 2010

Sahabat Tabahkan Hati

Smlm aku time off jap g spital tgk  seorang sahabat...
tabah gak aku  sesowang melangkah ke spital..
klu g wad baby aku suka..
tp wad xcident ...seriau pon ada...

Ermm sampai je kat wad 5.
terkaku aku depan kaunter..
melihat nurse bagi mkn kepada seorang pesakit melalui tiub..
melihat seorang isteri yg begitu  tabah dan sabar
berbisik kepada suami agar jgn terus tido.....
melihat seorang ibu yg tidak mengenal penat dan lelah menjaga anaknya

Percaturannya indah penuh rahsia...jika aku berada di tempat sahabat...aku tidak pasti samada aku kuat....sedangkan berat mata memandang.....

Moga ramadhan yg bakal berkunjung dapat memberi sinar baru kepada sahabatku...


di sini aku masih sendiri
merenungi hari-hari sepi
aku tanpa mu..

bila esok hari datang lagi..

aku cuba hadapi semua ini..
meski pon tanpamu......

Sahabat tabahkan hati..
moga pelangi petang muncul.......

No comments:

Post a Comment