Sunday, July 18, 2010

Ramadhan Yang Bakal BerKunJUng

Pagi2 jam handset berbunyi...
dasat xdasat dua2 jam wat aku tersentak..
mujur sempat berfikir..
rupa2nya aku xkeja la pagi nih...


pagi2 measyuarat tingkap ngan mak sampai koi 10 pagi..
topik yang hangat
mak mempersoalkan laki2
yg membuat loan untuk berkahwin..
walaupon gah mas kawen...
walaupon gah hantaran..
tp pas kawin..kena baya pinjaman
silap2 anak 5 loan xabis..
tambah laks ngan loan study..
agak2 umur kita bapa leh settle..
sapa2 yg berkenan..
klu nak kawin..eloklah himpun pitis dari skrg...
xsalah membuat loan..tetapi kita mesti ingat kedepan tanggungjawab semakin berat...


mak siap tender aku tuk cuci tingkap..
fuh..2 hari gak lor klu nak settle..
memandangkan rini keja..so postponed next week gak la..
then mak siap  booking aku 9 & 10 ogos nih
coz mak nak wat nuri sambut ramadhan...
daa terasa bahang ramadhan...

ni kali kedua aku sambut ramadhan di sini..
mungkin tahun ni berbeza...
ermm pertama  kali dalam diari ..berbuka di jalan yg penuh ngan mak2 gajah..
terawih menggamit..
ntah mampu ntah tidak..
moga  doa2 thn2 sebelum ni dimakbulkan...
amin............

tingat koi 4 lik keja merayau kat bazaar ramadhan pendang...
skrg daa xda.......
sume dalam lipatan kenangan.......

No comments:

Post a Comment