Monday, September 13, 2010

SekaDar Luahan

11.00 am aku lewat msk meeting.........gara-gara dok print checklist..
nak antar first shot punya pasal...

lam meeting ade 2 @ 3 mende bos highlighted.....
then pas makan tghri..masuk production...
tup2...wrong orientation.bukan 1 ..bukan 2...bukan 3...7.....ya allah..dalam aku ngan lan dok beringat...mmg time  tu jadi ijau coz aku pas kuar meeting GB wat reject yg xsepatutnya berlaku..pas2 xde org mengaku buat..
Mr Teh pon daa hangin coz xde wakil dari production.
Sume pakat lepas tangan...ang tuduh aku..aku tuduh ang.......
Td aku letak sume nama2 yang terlibat...satu tu mmg klu dia wat  awai2 mmg salah...automatik time break dia wat 7 kira salah sume...yg kedua..org yg washing pon xcheck...kira automatik xalert.......
Tapikan lumrah manusia...sapa nak mengaku toi dak??
Rini kira suara aku la jadi juara kat production assembly..
Dari utara ke selatan leh dengar suara ku yang nyaring...
ni klu bakal2 mak mertua tgk ni..kira automatik la reject..
depa kata k.ida ari ni  garang...

ari ini aku cukup kecewa...sgt2 kecewa..
sampaikan aku solat asar...aku terfikir panjang...
minta tolong sket kat  anak buah (Zaki)...wat partition ngan box
xbyk pon lam sepuluh kotak..lam setengah jam pon bole siap...
Entah nape budak ini leh kurang ajar ngan aku...
Sket xfikir pasai kawan2...
Tp dok fikir kawan2 bila xde keja xtolong depa..
Begitu sikap manusia..
Sket pon xfikir smlm minta tolong kat k.ida...
Bole mengamuk2 kat dalam line...terpekik2..
Bapa budak gelagat mcm org hilang waras......
Sket pon xde perasaan malu.......sket pon xde respect ...
Kamu rasa kamu hebat sgt....
Kamu xtw time kamu susah..sket pon kamu xmalu minta tlg ngan k.ida
K.ida xkata kamu xwat keja..k.ida cuma minta tlg...
Lagipon klu logik kamu ni ade keja...kamu xkan bole merayap2 dlm line..tawaf satu production..
Bole kamu muka xmalu pergi support ultrasonic...
Logik sket arr satu process tiga orang...
Rasa mau panggil je Mr S...
Istighfar panjang jew  nih.......

Then aku tingat ex anak2 buah kat tmpt lama.....
Sejuk sket ati nih...
Terubat segala luka....
Wajah2 comei bersilih ganti di dalam pala...

Cni attitude truk..
Sgt2 truk...
Bila wat jamuan xde ingat nak invite..tp bila time duit raya..selagi xtutup syawal...ari2 dok meminta2...
korang sll ckp k.ida xde keja..gaji ribu2..
itu biasa set minded level kamu...
suruh ngaji xnak...then bla tgk org xde keja..mula la..
korang pernah ka tolong keja k.ida
xde pon...
korang paham ka skop bidang k.ida??
klu korang paham ...korang xkan mengungkit2...
klu nak jadi org atas..klu xnak keja susah..
belajar.........cuba rasa belajar 3 tahun...cuba perah otak tuk 3 tahun...
rasa berbaloi tak......
Kami di baya gaji kerana perah otak...

Ni Q3 refresher...
ade korang tahu
k.ida kena update itu ini......
apa yg korang tahu.......
k.ida mesti kat line 24 jam..
standard set lam pala.......

Bos baru pesan ja jgn frust tp aku frust gila2 ari nih..............................

No comments:

Post a Comment