Thursday, September 9, 2010

Peristiwa Sebelum Syawal


9.30:58 pm

Jika aku reverse lagi sekali .. ntah apa akan terjadi pada diriku.......mungkin tiada siapa yang mengetahui peristiwa malam itu....dengan handphone di kerusi belakang.......

Ya ALLAH aku bersyukur sgt2.......terdetik hatiku untuk berhenti...terdetik hatiku untuk keluar...

Hanya ALLAH yg tahu perasaan aku ketika itu..keseorangan di dalam kegelapan.....dengan kancilku 50-50 di darat dan anak sungai...body yang tahan daripada terjatuh trus ke dalam anak sungai...mujur aku tak masuk sekali dalam anak sungai tu...call abah xdpt..rupa2nya abah kat masjid..adik laki ku plak xda...Mujur Amy datang menemaniku.

Kecut hati ini bila kancilku di tarik dengan kereta tidak berjaya...tayar belakang hanya memusing...Berasap2 kancilku...aku hanya mampu melihat...

Aku tahu tersalah jalan...tp malam tu mmg nak jadi...jika tiada tanah runtuh...xmungkin aku reverse..dan aku mmg tak tahu langsung di situ ada anak sungai..mungkin pertama kali lalui jalan tu ..atau kegelapan yang menutup penglihatanku..

Melihat kedalaman anak sungai tu...kecut aku....xbole imagine jika kancilku tersemban..mungkin urusan lebih panjang lagi..tatkala syawal kian menyusul...

Aku bersyukur pada mu ya ALLAH..ntah ke bapa kali aku diambang...membuatku aku tercari2 di mana silap dan salahku.....aku tahu ia peringatan untuk diriku sendiri...

Terima kasih pada Abg Omar yang datang membantu..terima kasih semua..peristiwa ini terpahat di ingatan tatkala syawal menyusul....ramadhan kian berlabuh......



Terima kasih pada Abg Omar...

No comments:

Post a Comment