Wednesday, September 8, 2010

Ramadhan Yang Kian Pergi

Assalammualaikum

Kesibukan mengejar syawal membuatkan aku terleka seketika....tp pagi td keja daa terasa sayu...macam mimpi..mcm babak kembali berputar...tingat first ramadhan..berbuka di ladang..hari ini hari terakhir ...mcm xpercaya ..ramadhan kian pergi..

Ya Ramadhan..jauh dilubuk hatiku mmg sedih...sgt2 sedih......walaupon indah kurnianNYA......setiap pertemuan pasti ada perpisahan...begitu jua engkau....tika engkau bertiup ia datang tanpa disedari tika engkau berlabuh bawalah ia pergi dari sini.

Ya Ramadhan aku insan lemah......aku tidak kuat ..hadirnya mu mengisi segala kekurangan diriku...hadirmu menemaniku..hadirmu mengajar ku sesuatu...hadirmu menjadikan aku kuat tuk berdiri..

Hadirmu kali ini membawa seribu erti....tawa di dalam tangisan..suka di dalam duka...kebahagiaan di dalam perpisahan..

Ya Ramadhan...pergi mu seakan mahu ku tahan...kerna aku takut....aku takut ...pergimu membuatkan aku rebah...terkapai2 di dalam arus sendiri.

Sampaikan salamku ya ramadhan...pada ALLAH tercinta..akan lafaz tersimpan ..mudah-mudahan rahmatNya  sentiasa memayungi hati ini...





No comments:

Post a Comment