Sunday, September 5, 2010

3 Hari BerEkperiment...Tarbiah ..HikaYat Asal Usul Dan Cerita Dongeng..

3 Hari berEkperiment........
Sebelum cuti mak ndak daa mai umah
ajak wat kueh raya sama2..
memandangkan hari khamis aku cuti..
aku mulakan experiment 1
Muruku Melayu ALkisah
yg ini xjadi masalah....yg masalah bla nak rasa garam secukup rasa...bulan posa ini mcm mana nak rasa...
Aku pon klu msk dapur pon paling kuat pon 2 jam ja..klu dak cemuih la..hehe..kena pantas..
Ni wat sorang..g ikut pala sendiri..
nak start koi bapa pon xpa..



Hari kedua
Ni hari yang mmg membuatkan kepala ku nek bintang-bintang..
Pertama kali mencuba tepung adunan sendiri berbanding yg ready made...
Nape ..adunan sendiri?? coz bila kita adunan sendiri walaupon modal dia sama byk dgn ready made tetapi the ending masih ada lebihan tepung  so kita bole wat lagik..
Bla tgk internet...ketawa  sesowang bla tengok komen dan testimonial..last2 kena kat aku balik..xlarat gelak ngan mak ndak..
Tapi ckp kat mak ndak ini permulaan...pasni klu leh xmau bagi comot..alang2 wat biaq sama mcm kedai...
Ni nih aku namakan ALmond London Gajah

ni ler gajah..tetapi nak buang syg..celup gak..janji sodap!!.
Tingkatkn lagi tuk masa akan datang

Nanti ada masa...nak wat lagik..sume bahan-bahan daa ada..cume cokelat jew kena cari..tp xsia2 gak la cite die..

Hari ketiga

Yang nih mmg tiap2 thn wat..tera nak pandai..ada gak 2-3 kali gagal. permulaan jadi susah coz makndak kacau mentega ngan gula xhancur..xpe Mak Ndak belajar..
Aku sebagai trainer xsia2 gak la..coz kat umah pon aku train org wat kueh raya..
Jem nenas..adoiya maleh nak kuar cari pewarna..color dia xnampak cantik..Mak Ndak kata aku seni..alang2 nak wat...
Mak cukup faham perangai aku..mcm kat line la ..klu xcukup barang...line xbole jalan..mcm tu jua aku..selagi bahan xcukup..xwat ler..



ni ler trolley kueh2 raya........



Tarbiah...HikaYat Asal Usul dan Cerita Dongeng.......

No comments:

Post a Comment