Tuesday, June 8, 2010

Pabila berkata tentang CINTA.......

Pada saat aku perlukan seseorang
Pada saat itu juga aku tiada menemui seseorang
Selalu aku tertanya dalam diri
Sekeping hati ini milik siapa
Adakah benar ada cinta dalam hati ini...



Jika ya,
Kenapa aku tidak pernah merasai
sejuta kemanisan cinta..
Kenapa jua aku seakan sentiasa merasa
sendiri dan sunyi...



Apakah mungkin aku telah
meletakkan rasa cinta dan sayang pada
seseorang yang salah?
pada seseorang yg hatinya bukan
sekeping untuk ku...

Sesungguhnya,
aku mula rasa lelah...
berjual beli dan berdagang cinta...
kerap tawar menawar..
harganya pasti mundur..
apatah lagi
aku seorang wanita
produk yg biasa dinilai dari segi usia....

Mungkin aku perlu rehat dari pasaran cinta
demi mencari sekeping hati
yang hanya untuk aku
bukan perlu dibahagi dua atau tiga



No comments:

Post a Comment