Monday, June 7, 2010

EPisOD Ari Nih.........................

Lik keja pagi  cam cartun jew lani...
coz takot maghrib abis..
sampai umah jew...
waaaa hampir lupa..rini hari isnin....
mak de beli yong tau fu ngan cendol..
my favourite ..tangan baru lega...ubat pon daa abis..
elok lor tuh...tunggu lagi..hehe
dulu2 mak qajen wat cendol sendiri..skrg tidak lagi ..
coz tinggai aku ngan bena ja...beli aje lani...

Dari ofis pala daa berkocak2...tangan daa terasa ketaq nak  menaip..
mungkin daa terasa berat....or mungkin tetiba tingat kat anak buah sowang nih...
Ermm rini nak cite alkisah anak2 buahku..
aku xpernah memandang rendah pada anak2 buahku.....
kerna padaku mesti mereka ada alasan bekerja di sini.
tingat pada anak2 buah kilang lama..
sapa sangka..daa kuar kilang jadi org hebat...malah hebat 10x ganda dari aku...

begitu anak2 buah aku di sini...
sume ada cita-cita dan impian...
ada juga yg educated...tp sj xtunjukkan...
low profile...
nak beza xsusah ......
kita leh tgk dgn jelas
coz dulu aku pernah juga keja kilang
pernah melalui episod yg mereka lalui..

tp aku rasa bangga ngan depa
depa xpernah memilih keja..
walaupun penat dan truk...
sedey la tgk...soksek3..

aku tahu patah tumbuh hilang berganti
tp mcm org kata
sekuntum bunga mawar gugur..
esok gugur lagi bunga mawar...
tpkan bunga mawar yg pertama gugur tetap pertama...

adanyer aku kerna mereka...
kuatnyer aku kerna kuatnyer mereka...
tabahnyer aku kerna tabahnyer mereka...
cerianya aku kerna cerianyer mereka..
sedeynya aku kerna perginya mereka...

pad yg laki2  ia mengingatkan pada adik laki2 aku..
kerna aku hanya ada adik dan laki tunggal ...
melihat mereka sedikit mengubat kerinduan pada dia..
adik aku juga dulu keja kilang...kilang pinggan mangkuk..
walaupon gaji ciput..dia keja gak...sblm jadi askar..lani dok lam utan..

pada anak2 buah ku....
di mana korang berada kak doakan korang bahagia....
kenangan kita tetap sebahagian episod dalam kamus 2010...
moga trus sukses..dan sukses...


Ukhwah itu indah ...
bertemu dan berpisah kerana ALLAH.......

No comments:

Post a Comment