Friday, June 25, 2010

Cabaran..............Baru Sket Daaa Nak MengaLah..........

Hari ini cuaca mendung...
ujan beb...ngan angin sempoi2 gila..
Alhamdullilah...
tido pon lena
Sonok mendung...mcm kami yg keja malam...
Letak kepala ja...terus ghaib...
Siap mimpi2 lagi...

Ngah tido hidung menangkap sesuatu...
mak mesti masak something..
aroma dia sedap gila..
daaa jaga aku pon hampir terlupa..
rini ari jumaat...patot aku tgk si bena ni ada....


Bila de cabaran sket daa nak putus asa..
Ermm cam no calon anugerah nobel ni leh saba..
Aku pon xbole saba cam ne dia saba...
Rasa bek handle machine dari handle manusia..
siapa sangka ek...ur favourite
leh bersikap demikian..
Mcm aku la..
Cuba ckp cikda ni jahat...confirm mati idup balik org xcaya..
Cam ni la situasi ..
Bukan jahat...tp ngan cara 'neck' nape dia jadi mcm nih??
Aku xnak marah2 dah org..
sama2 cari rezeki...sama2 ada tanggungjawab...sama2 harapan keluarga..
tp dulu aku pon org bawah de  gak rasa hormat kat org atasan..

Kecewa gila
Ngan attitude dak2 kat tmpt keja skrg...
Jadi operator serba serbi tahu..merekalah org terpenting..
klu xde depa..sapa la nak jln production...
Apa yg diaorg wat sumenya btoi...kita ni tegur pon jadi salah...

Saat2 cam ni
tingin dok kat panggung ..mkn pop corn..layan cite..
g mkn2 ngan shopping ngan bena..
tp syg kaki kena rantai ngan keja ptg nanti...
dok depan pc la...wat karangan...sambil2 usha jadual...
cari masa yang sesuwei ..tuk kuar ngan adik2..
keja sungguh...xsempat nak lanja depa mkn...

ni baru cpot cabaran keja..aku daa membebel..
cam ne nanti cabaran keluarga...
cabaran dok berjiran..

xpa cikda teruskan berusaha...
pas hujan nanti ...tgk2 kot ade pelangi...
lama xtgk pelangi....n rindu pada pelangi....

No comments:

Post a Comment