Saturday, December 28, 2013

Cerita 2013- Edisi Khas.






Assalammualaikum w.b.t

Lagi berapa hari umur akan menginjak lagi satu angka dan tarikh Islam juga hanya lari seminggu sahaja dari calendar omputih.. Bila orang kalut dengan Maulidur Rasul automatik ia akan mengingatkan hari lahir Islam saya. Saya tidak pernah terlupa tarikh Islam saya hingga saat ini kerana Maulidur Rasul mengingatkan.

Mungkin ini cerita yang terakhir untuk 2013.

Saya tidak menyesal apa yang berlaku. Masa lalu menjadikan siapa saya pada hari ini. Masa lalu jua yang mencipta pengajaran kepada diri saya.Masa lalu jua mengubah pemikiran saya dan menjadikan saya lebih baik pada hari ini.


Tahun 2013 adalah manis buat saya. Jika hati saya terdetik berkata.. mahu pergi...Alhamdulillah ALLAH mendengar kata hati saya..maka kun faya kun...

Bermula Mac 2013. Allah bagi peluang untuk perbetulkan semula. Jika kita sedang mencari sesuatu..Di sinilah tempatnya.Baru-baru ini sempat saya berpesan kepada seorang sahabat saya.."Kenapa tak nak pergi Mekah?" Bila hati kita ditimpa sesuatu bawalah diri ke rumah-rumah ALLAH kerana ia adalah tempat yang terbaik..Kadangkala bila ALLAH bagi sesuatu ujian tersebut...ALLAH sebenarnya hendak ingatkan kita...Kadangkala kita lalai..Kadangkala lama kaki kita tidak jejaki rumah ALLAH. Cuba kita duduk dalam masjid..Pasti ada sesuatu perasaan istimewa.


Ini satu-satunya pic yang ada wajah-wajah semua..
Mei 2013- Pernah saya cakap dekat member.."Aku teringin nak pergi Semporna". Sebab tengok dalam cerita Maya Karin berlakon jadi ikan duyong..Sangat cantik pantai dan laut dia. Lama tak berenang membuat diri gayat. Pengalaman istimewa apabila boleh snorkeling..Tengok dalam laut SubhanaALLAH melihat ciptaan dan rahsia ALLAH dalam laut..

Saya pasti akan pilih tempat ini jika diizinkan ALLAH sebab ia tenang dan saya suka melihat awan dan lautan biru...atau sebab saya obses kepada biru..
Ada jodoh ngan ex Bos sebab dua kali jumpa dekat KK...



Damai yang dicari.....

Ni kira dah pandai snorkeling..Tapi rasa tak puas pakai pelampung..tapi nak bukak pon rasa tak confident...

Kota Kinabalu-Semporna-Mersilau..



September 2013- Entah bila terjebak sebagai pendaki amatur. Entah bila ada kekuatan...Entah bila ada rasa berani..Hanya ALLAH yang Maha Mengetahui. Mulu Pinnacles mengajar saya sesuatu..Terasa letih yang amat sangat..seorang diri...tapak kasut tercabut..langkah mesti diteruskan..Begitu jua kehidupan..apa2 rintangan yang mendatang jangan sesekali berputus asa..Hidup mesti diteruskan...Adakalan kita berasa perit dalam setiap langkah namun dipenghujungnya ada seribu satu rahsia.

Pengalaman penerbangan ditunda kerana cuaca buruk...tiket tiga flight burn....Dapat merasa hotel 5 bintang percuma..
Saya pegang kata-kata Kak Ilah...jangan prasangka buruk pada ALLAH...pasti ada hikmah yang tersembunyi..

Pic ini di ambil oleh Adik Zambri...setelah sampai di tangga pertama...Saya bernasib baik kerana berada pada kedudukan di hadapan atau di belakang Adik Zambri..kira ada jugak la wajah2 saya..daripada tak da langsung..

Boleh merasa hotel 5 bintang...tak tahu selepas ni ada lagi tak untuk kali kedua..   





September 2013- Pernah cakap nak pergi Mossy Forest...sebab Mossy Forest ini hutan dia macam duduk dalam alam fantasi...macam cerita Pantaghiro gitu..Hutan penuh misteri...Masa turun gunung...rasa macam naik..dok naik ja..Confius hati..ni nak turun atau nak daki..Bebel dah sepanjang jalan..tak larat bebenor..Bermula dari aktiviti hiking..saya ngan ex bos bergabung di luar..Di sini saya kenal dan semua pekerjaan mereka high level..Kira saya paling dot dot..Cara mereka berfikir..bercakap..begitu memotivasikan jiwa dan raga saya..




Pakai gaun putih pastu naik kuda..macam puteri raja..




Saya mula jatuh cinta pada alam dan jika ada kesempatan teringin nak terokai negara-negara di luar Malaysia..Doakan semoga impian dan cita-cita saya menjadi kenyataan...Ameen.

Kembara Hidup..
Jauh Perjalanan...Luas Permandangan..
Rakaman Mata Sejuta Rasa...

2013..
Pergimu membawa erti..
Namun pasti..
Kau kan pergi..

Begitu jua kehidupan ini..
Ia datang dan pergi..


No comments:

Post a Comment