Friday, January 3, 2014

Salam Lebaran 2014

Assalammualaikum w.b.t 

Ini karya pertama 2014.......

Semalam adik angkat telefon..lama dia kata tak jenguk kampung..Bila dikira-kira rupanya hanya sekali balik sana iaitu hari raya. Sekarang tak macam dulu..Dulu kak kuat sayang..pagi kak rempit pergi..petang kak boleh balik hari yang sama..Sekarang mata jenuh macam nak bertongkat dengan lidi ja sbb tak tahan mengantuk..Berhenti lampu merah pon boleh terlelap..parah..Dulu makan semua tolak batu ngan kayu ja..sekarang asal makan...penyakit kulit datang..berbulan2 untuk sembuh..alah bagai termasuk serbuk pencuci kain..

Siap dia tanya lagi...tahun ini umur kak ida bapa? Pearghh...sudah menginjak tahun kematangan kak kamu..Kubur pon dah bagi isyarat..Asyik tanya jodoh kak ida ja tetapi jodoh itu pasti..jodoh dengan ALLAH..

Awal tahun sambut umur baru...ditambah lagi setahun untuk tahun Hijrah..Sebenarnya  suka lagi mengingati tarikh kelahiran Islam iaitu.11 Rabiaulawal..memang tak boleh lupa sebab bila orang asyik dengan Maulidur Rasul automatik ia akan mengingatkan ulangtahun kelahiran..

Tahun ni dah pasang angan...

Menabung duit banyak2 pastu jalan2 tengok tempat orang. Rasa macam nak pergi Narathiwat..tapi takut plok..

Nak posing Jubah dekat Puncak Gunung sambil pegang bendera negeri Kedah..

Naik dan turun gunung follow waktu normal..Kalau boleh nak jugak merasa dalam kelompok yang awal..macam mimpi dalam mimpi..chaiyokk!!.

Turunkan lagi kg...dan kg..kg..dengan kaedah semulajadi..no pills..no diet..just back to basic..

Rasa nak tukar tempat kerja...dan kerjaya..nak move keluar dari negeri ..tetapi mak says no..

Nak cari calon..kakaka..boleh tera tu..Sebab kalau boleh nak jadi orang pertama rasmi masjid baru..rasa macam umpama mimpi dalam mimpi jer...kelas kau Jah...Kalau boleh tahun 2015 atau pergi lagi ke sana nak merasa dengan pendamping sendiri.



Aku pernah jatuh tersungkur,
Aku pernah rebah,

Aku pernah luka berdarah,
Aku pernah tewas dengan nafsu,

Aku pernah kalah dengan dugaan,
Aku pernah kecewa dengan takdir,

Aku pernah merintih
Merintih dan merintih dengan setiap dosa tetapi hati ini tetap keras seperti batu.

Aku pernah menangis
Menangis dan menangis dengan setiap dosa tetapi hati ini tetap lupa pada ALLAH.

Aku taubat, aku ulangi lagi
Aku taubat, aku ulangi lagi
Aku taubat, tetapi tetap mengulangi kesilapan yg sama.

Bila aku bersahabat dengan AL-QURAN, aku baca, aku fahami, aku amal, dan aku jatuh cinta dengan firman-firman ALLAH.

Dari sana aku bangkit berdiri sampai saat ini, Ya Rabb jadikanlah Al-Quran sebagai bukti setiap amalanku sehari-hari yg mampu menerangi gelap kuburku. Allahumma amin.
Subhanallah.


origin not from me...

Siapa sangka anak-anak buah cari saya untuk benda-benda yang saya suka..Saya diberi authority untuk pilih kepada orang-orang yang mereka sayang ...bertuahkan mereka yang bergelar wanita..

Dan automatik dengan membuatkan orang gembira sy turut gembira..







No comments:

Post a Comment