Friday, May 20, 2011

Saya tak pandai menolak..

Kau tempat ku meminta.
Kau beriku bahagia..
Jadikan aku selamanya..
Hamba mu yang bertaqwa..

Ampunilah aku Ya ALLAH yang sering melupakanmu..

Bait lirik yang tidak pernah jemu..
Melodi yang mengusik mendamaikan jiwa..

Saya tak pandai menolak..lembut bicara..
Memandang pada angle yang bersesuaian..
aku berfikiran positif..

melihat sesuatu tanpa perbincanganku..
ku berfikiran positif..
kerna satu.
untuk kali terakhir buat sahabatku.
melihat wajah sahabatku..aku sedih..
pada masa sama colletion ku lakukan..
atas pertanyaannya..

di waktu pagi yang damai..
aku disapa oleh senior yang bersemangat..
untuk membuat bayaran..
siapalah aku untuk menolak..

aku sedih..
jika aku yang kurang makan garam dari mereka..
meletakkan perasaan  sahabat itu tempat paling tinggi..
mengapa tidak mereka..
masing-masing dengan ego..

jika aku boleh berfikir untuk menjaga perasaan pihak lain..
mengapa tidak mereka..

jika aku menerima dan memahami ungkapan 'saya tidak pandai menolak'.
mengapa tidak mereka..

jika aku bercerita dan berkongsi tetapi mengapa hari ini aku
mendengar cerita dari saluran lain..

jika aku bole bertoleran..mengapa tidak mereka...

aku hanya mampu berdoa..mudah-mudahan sekembalinya dia di sini..
satu penghijrahan berlaku..moga dia tersedar dari tersasar jauh..
Ya ALLAH..tolongilah dia..dari terus melakukan kesilapan..

No comments:

Post a Comment