Monday, May 23, 2011

Bisikan Nurani...........

Ari ni dalam perjalanan pulang dari keja..
sebuah kereta memotong dengan laju bertentangan dgn aku..berani sungguh...
kiranya aku bawa slow pon..jika ditakdirkan aku 'tiada'..maka 'tiada' lah aku..
btoi2 makan jalan sehingga aku menghimpit jalan..


Tetiba telinga aku menangkap sesuatu..
Mungkin hari ini aku berpeluang menghayati liriknya..
Tengah mencari judul lagu..aku tertarik dengan bait-bait lagu ni..


Kau Bagai Cahaya


Sedingin embunan dedaun kekeringan
Sesegar ingatan kenangan kisah silam
Kita seiringan bersatu berjuang
Meniti titian persahabatan


Kau hadir bawa cahaya
Terangi hatiku teman
Saling memerlukan dan mengharapkan
Reff:
Tangis gembira disaat bahagia
Moga kan kekal menuju ke syurga
Kerana tuhan kita ditemukan
Andai terpisah itu ketentuan


Sedingin embunan dedaun kekeringan
Sesegar ingatan kenangan kisah silam
Kita seiringan bersatu berjuang

Meniti titian persahabatan


Sengketa dan kesilapan
Itulah fitrahnya insan
Kata dan teguran
Itulah pedoman


Ketentuan itu di tangan ALLAH..
Tetiba-tiba aku tersentuh dengan melodi di bawah..klu dengar pukul 4.00-5.00 pagi leh menangis..


Tiada Duka Yang Abadi Didunia


Tiada sepi merantaimu selamanya
Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti

Takdir hidup ‘kan dijalani


Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindukan cinta dijalan-Mu
Namun ku percaya hati meyakini
Semua akan indah pada akhirnya


Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini


Waktu berputar rebulan dan matahari
Bunga yang mekar akan layu akan mati
Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti
Takdir hidup ‘kan dijalani


Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini
Harap ampunkan hamba-Mu ini


Akhirnya...DenganMU ku hidup yang menemani sepanjang perjalanan aku tadi..




Denganmu aku hidup

Denganmu aku mati
Hanyalah padamu
hanyalah untukmu
Hidupkan dijalani


Padamu ku berserah
Padamu ku berpasrah
Hanyalah padamu
Hanyalah untukmu
Hidup kan dijalani


Engkau Allah yang Maha Mendengar
Engkau Allah yang Maha Penyayang
Engkau yang mengampuni
Engkau yang memaafkan
Engkau Allah


Allahurahman Allahurahim
Allahul malikul kudus hussalam
Allahul mukmin allahul muhaymin
Allahul azzizul jabar hul muttaqabir

No comments:

Post a Comment