Sunday, June 2, 2013

Bukan mudah hendak istiqamah ke arah kebaikan.

Assalammualaikum w.b.t

Hari ini hujan renyai-renyai. Dengan semug white coffee sambil mengharap pakcik posmen datang.." Datang ke posmen hujan-hujan ni?" bisik hati.

Laptop di buka untuk melihat "artwork". 

Fuh..rasa kembang..
Ini adalah bookmark untuk buku-buku saya.
Biru membuatkan hatiku cair..

Sampai saat ini saya rasa ralat..tipu la sapa yang tidak sakit hati.
Dua buah buku saya...baru lagi..
Antara dosa paling dibenci ALLAH yang dilakukan oleh wanita ni sempat tengok bulan tiga.
Ramalan-ramaan Rasulullah SAW yang mula menjadi kenyataan..yang ni bila tengok kat rumah..tergerak hati nak tengok...dah tak de dekat rak..

Nota dah terpampang..naskhah/buku bacaan dilarang  bawa keluar sama sekali..rasa dah betul dah ayat bahasa Melayu. "tidak faham bahasa kah.." gerutu hati.

Mestikah saya stop takat ini saja??
Mesti diaorang cakap..

" Dah tau nak hilang, baik jangan letak..kalau letak tapi bising."

" Kalau takut hilang, tak payah letak."

Bising la sebab hilang takkan ia merangkak keluar..Cuba barang korang saya ambik senyap-senyap..

Tu saya cakap manusia ni tersangat la kreatif atas kepentingan diri sendiri.Mereka dah tak fikir dosa pahala mengambil hak orang lain tanpa kebenaran..ni membuatkan tangan rasa nak menari dekat keyboard untuk mengarang..sampaikan walaupon satu ayat..

Tengah mencari-cari ayat yang boleh membawa sampai terkesannya hati..artikel kedua akan muncul.Tunggu mood sampai ja.

Perlukah saya hentikan? Takkanlah ujian ini pon kau nak gagal?

"Kak tak faham, rehat kejap ja..baca tak puas".

"Kak tak bagi keluar bersebab, bila keluar takkan kembali."

Bulan ni nak letak ka? Ermmm perjuangan yang penuh berliku.
Beli..dah beli..bagus buat baik..
tapi..kalau sakit hati..bagus kew?

Cuba lagi..kuasa minda
" ALLAH hendak tengok sejauh mana kamu bertahan, yakin pasti ada hikmah disebaliknya."

ALLAH hari-hari tengok kita..malaikat kiri kanan catat perbuatan kita..tapi sikit pon kita tidak takut..kita rasa ALLAH tak nampak perbuatan kita..memgambil hak orang lain adalah HARAM. Malaikat juga tidak akan berhenti mencatat sehinggalah saat kamu kembali.~juga peringatan untuk diri saya yang kerdil~







No comments:

Post a Comment