Friday, December 4, 2009

2010 DAN PERJALANAN HIDUP INI

daa terasa bahang...........
lagi bapa hari je tirai 2009 nak dilabuhkan...
byk lagi mende xcapai......
masih mengagau...mencari2







cam no nih!!
hidup ini adalah keputusan diri sendiri...
2010 ingin keluar dari semua ini....
2009 calendar yg memaparkan pengalaman yg cukup indah..
pasti memjadi bab yg sukar tuk dilupakan..
jika tidak kite xtahu...masih ada manusia...
walaupon pada zahirnya nampak baik...tetapi sia2 di dalam hati penuh hasad dengki...

betul kata xbos...education level yang memisahkan cara pemikiran..cara kerja...cara bertindak..
jika dilihat dari mata kasar....sume nyata lagi jelas...
mengapa hanya berlaku di kalangan "mereka" sahaja??
A law of nature...human never satisfied....
Rezeki masing2.asalkan tidak mengganggu kerja sudah memadai....

Dapat kuasa mcm si beruang keluar hutan...
Ermmm zaman silih berganti..kuasa bertukar tangan....
xselamanya roda si dia di atas..

skrg keja pagi mcm xde magnet..
aku pon terfikir di usia begini..
masih ada lagi bersikap tidak profesional...
sanggup tidak bersapa dengan kawan semata2 khabar angin dari pihak ke 3
10 tahun...xkan kita tidak kenal siapa kwn kita....
dah xsenyum apatah lagi bertegur sapa...
yang heran masih boleh bergaul rapat dengan si talam 2 muka...
atau lebih tepat dengan istilah petrol
ni la yg menghuru harakan keadaan skrg...
seolah2 dia la superwoman...


dari awal aku masuk...sume aku simpan wat dorongan
tp sampai akhir thn...keadaaan bertambah buruk....
mcm kata teman...tgk dulu diri kita...baik ke tak...baru tgk org lain...

tp sepanjang keja ni...xde la pernah wat kat org....
nak memburuk2 kan org lain...coz aku masih waras  mereka juga ada harga diri...ada kedua ibu bapa yg menggantung harapan....
tp apa yg aku lalui..sungguh jauh bumi ngan langit...
yg membuatku tersentak...


tapi ALLAH maha penyayang..
kenapa aku yg dipilih...??
mungkin dia mahu melihat dekat mana aku dgnNYA..

klu bole 2010  membawa sinar cahaya..

 membuka pintu keluar " dunia kemurungan ini"





























No comments:

Post a Comment