Saturday, September 7, 2013

Mengorak langkah kembara kehidupan..

Assalammualaikum w.b.t

Setiap apa yang terjadi jangan sesekali bersangka buruk pada ALLAH. dan jangan pula kita menzalimi diri sendiri.

Kembara kehidupan bermula tika mencari siapa diri. Kekuatan datang tanpa disedari. Hati mengorak pergi. Melihat kehidupan hakiki yang terdampar di depan mata. 

Mensyukuri dengan nikmat ALLAH, berpeluang melihat sesuatu di luar kaca mata.Kehidupan di dalam sampan,mata  sarat dengan pelbagai soalan.Kagum dengan usaha badang kinabalu yang tidak mengenal penat dalam mencari rezeki.Hati sentiasa mensyukuri dengan nikmat yang ALLAH bagi. Sebab itulah mulut berbicara tatkala melihat sahabat-sahabat yang gemar mensia-siakan rezeki di depan mata.
  
Banyak kekurangan diri yang perlu diselongkari. Banyak ilmu yang perlu diterokai. Banyak perkara yang perlu dipelajari. Tujuan hidup terus dicari. Hidup biar beerti. 


Kadang-kala ALLAH menguji, jangan sesekali berputus asa. Teruskan perjuangan. Tidak mengharapkan balasan manusia kerana ganjaran ALLAH yang ditunggu-tunggu.

Tika ini ALLAH kurniakan sahabat-sahabat sejati yang sering mengingatkan diri.Bicara seorang sahabat lama..Jika letih, bacalah AL-Quran. Insha ALLAH AL-Quran ubat segala-galanya.Bawalah ia ke mana kamu pergi.





 
Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku

Andai kutahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

*Instrumental*

Andai kutahu
MalaikatMu kan menjemputku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu

Aku manusia
Yang takut neraka
Namun aku juga
Tak pantas di surga

Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu

Ya ALLAH, berikanlah kemenangan kepada diriku. Kurniakanlah aku kesihatan dan cuaca yang baik. Permudahkan setiap langkahku. Amin.

No comments:

Post a Comment