Wednesday, December 1, 2010

Tabahkan Hati.........

Ari  ini aku diuji
Mungkin kerana hilang konsentrasi
Mungkin hilang fokus
Aku pon daa xingat mana aku letak
Tu baru verified sket..
Xpasai kena mencari..
Adoi..
minta-minta nanti jumpa...

Tadi Ciknor call
ermm
dapat berita
apa yang aku fikir
lain pulak jadinya
sekurang-kurangnya aku tahu..
Terima kasih Ciknor kerana prihatin..

Serentak ngan berita Ciknor
aku dapat lagi berita
membuat ku terpinga2..
membuat ku tertanya2..
di mana salahku??
di mana silapku??
apa dosaku??
gamak wat macam ni??
baru ja aku bual ngan Ciknor..
|mereka tidak dapat menerima realiti hasil cerita mereka|


|xda ape, selalu msg dia mungkin|
apa nak dikatakan
satu mesejku pertahankan tuduhan itu..
ibarat hama
yang merosakkan sebuah persahabatan
yang mencalar  ikatan ukhwah
salahkah aku memberi fakta
salahkah aku membetulkan
salahkah aku??
salahkah aku??
salahkan aku??

Mereka dengan dunia mereka
salahkah aku kuarkan mereka dari dunia khayalan mereka??
salahkah aku kuarkan mereka dari cerita mereka??

Ya Allah
Sesungguhnya aku diuji..
Kau ampunkanlah dosa2ku ini..
Permudahkanlah urusanku..
Sesungguhnya aku hamba yang hina..

Buat teman..
Aku mencari mu kerna ku mahu mendengar cerita dari mulut sendiri..
Apa yg bisa membuatmu kecewa ngan diriku ini..
Apa yg bisa membuatmu prasangka..
Aku tak tahu apa yang kamu fikirkan..
Aku tak tahu..sungguh aku tak tahu..

Buat kawan...
Aku xpasti apa agenda kamu...
Sampaikan details kau cuba mencungkil..
Alhamdulillah Allah menghantar sesuatu padaku..
Jika tidak pasti aku alpa..


Buat rakan-rakanku..
Adakah penjelasanku bisa seperti bom jangka kepada kamu..
Hakikat realiti yang pahit untuk kamu terima..
Sedangkan aku lagi pahit untuk ku telan..
Mengapa perlu dipersoalkan lagi..
Kerana itu kerja ALLAH
Sesungguhnya perancangan ALLAH itu lebih sempurna..
Mengapa kita perlu ragu pada Qada dan Qadar..

Kita mempunyai perancangan
Tetapi tidak semestinya perancangan kita berjaya..
Adakala dugaan melanda..
Tanpa kita sangka..

No comments:

Post a Comment