Monday, December 27, 2010

28 Disember 2010




28 Disember 2010.........

Genap setahun aku di sini..........Syukur alhamdullillah....Syukur sangat2..
Setahun yang lalu..aku bergelumbang dengan tekanan  berhadapan dengan manusia yang pada dasarnya baik tetapi mempunyai sifat tidak boleh tengok orang senang. Itulah manusia.

2009
Namun perkenalan aku dengan seseorang sahabat yang sifat nya sangat ku kagumi..Lemah lembut budi bicara dan sabar pada pandangan aku...memang sabar...kalau aku ermmm....mai dengan sesak...jem...alamat balik rumah la..

Begitu juga dengan seorang adik yang kelakar ...sentiasa senyum...aku suka dengan caranya..

Sume hanya dalam kenangan...

2010....

Terima kasih aku ucapkan pada maklong dan CG...tanpa ungkapan ..hanya Allah yang dapat membalas budi baik mereka. Kerna mereka.. aku menjadi sebahagian keluarga di sini...

Pada dasarnya berat hati aku untuk menapak di tempat baru..namun kata-kata azimat Kieran..membuatkan aku menyahut...

...Kadangkala kita perlu berubah angin........

Pembuka tirai yang membuatkan aku bz.............bz sampai tak sempat balik Pendang...
Di sini aku berjumpa dengan calon anugerah nobel...ni leh tahan gak tahap kesabaran  dia...coz aku memang tak pernah melihatnya  marah...
Terima kasih  my team
Mempunyai rakan-rakan yang support aku....dan nak-anak buah yang alhamdulillah senang memberikan kerjasama....Syukur ya ALLAH kau permudahkan urusan ku..
Gosip sana sini sehingga penutup tirai gosip macam pisang goreng panazz melanda...fuh penangan gosip..

Mempunyai teman yang rapat ....teman tapi mesra mengingatkan aku pada mereka-mereka yang rapat dengan ku dahulu...shima batu....k.ija...adda..dayah..& k.zailee menambah koleksi teman di mana aku berada...

Walaupun apapon dugaan yang melanda..aku berharap jalinan ikatan ini berpanjangan.......atas dasar persahabatan..terima kasih teman...

Pengalaman manis yang pasti ku kenang........

Mempunyai rakan satu shif  yang sama bulan lahir dan ranking anak yang sama...(mengingatkan aku pada adda)

Public holiday masa awal muharam ngan krismas ja aku cuti...

Hari raya puasa...sejarah aku keja ...first time aku kena keja...raya ke 2  dan raya ke 4 aku keja...(dulu time raya je sebelum raya aku dah belasah cuti seminggu)

Hari raya haji..........fuyooooo ni lagi dasat...malam raya aku keja....balik macam pelesit bawak keta nak kejan solat raya...

Setelah berhempas pulas ...akhirnya luak separuh ptptn aku..........xsaba nak ungkap bahawa aku merdeka dari ptptn..

Paling berharga pabila sebahagian hasi titik peluh dan usahaku...ku pancarkan untuk melaksanakan salah satu dari rukun Islam.

Pejam celik...pejam celik

Yang terindah hanya sementara....calon anugerah telah meninggalkan team dan  dengan rasa bahagianya berada di negara matahari terbit..
Begitu juga temanku yang akan mengikut jejaknya..berhijrah ke tempat baru...

Anak-anak buah ku yang dulu menyentap perasaan ku kini kembali tersenyum...

Sampai bilakah aku di sini????

Insya ALLAH...mudah-mudahan hari ini lebih baik dari semalam..mudah-mudahan rezeki ku bertambah dari tahun ke tahun...AMIN









No comments:

Post a Comment