Sunday, May 5, 2013

Sekadar suara lontaran

Assalammualaikum w.b.t

Selamat mengundi...
Undi adalah rahsia..hahaha..

Malam tadi sms bertimpa..anak2 muda berkempen..
Saya suka anak-anak muda yang bersemangat berkempen tanpa sogokan..
Tapi saya paling tidak suka bila kita menjaja "Islam".
Saya menghormati persepsi dan pendapat masing-masing.
Jika kita pengikut pemimpin yang bagus dan Islam kita war2kan..kita haruslah mengikut apa yang Islam suruh buat.

Saya cukup tidak suka kita sesuka hati memanggil gelaran yang bagi saya tidak wajar untuk sesaudara sesama Islam. Apabila kita menyebut kalimah itu maka kita tidak wajar menyakiti saudara sesama Islam.

Saya cukup tidak berkenan...pong2 kita kutuk bagai nak rak..tapi kita muka tak malu...boleh pula pergi ke post parti yang kita kutuk tuntut wang untuk pengundi di luar...Islam kah ini? berkat kah wang itu ? Mesti kita jawab ala itu wang rakyat? Iya ka? Jika saya cakap itu wang individu tertentu..tak kew jatuh haram wang tersebut? Macam tu ka Islam?? Islam mengajar jadi talam dua muka ka?? kalau pasal wang kita dah xingat garis panduan Islam...

Jangan bercakap hebat pasal Islam...jika kita mengutuk orang bagai nak rak..pastu hadap wang parti yang kita kutuk...


Jika mana2 pihak yang memerintah..saya gerenti semua akan cair dengan wang..cakap je no rasuah...sedangkan depan mata lagi terpampang..
Sekarang wang bukan depan mata kita..boleh la kita cakap...
tapi pantang aje orang nak kasi..pantang lepa...


Sebut Islam...itu tanggungjawab yang akan ditanya nanti..kita undi 5 tahun sekali ja..ALLAH tak tanya kita undi A atau B..kita undi berdasarkan pemimpin di kawasan tempat kita mengundi..Jika mereka salah saku sepanjang tempoh mereka berkhidmat dengan masyarakat itu salah mereka..mereka yang akan ditanya kelak nanti...macam kita sedekah dekat orang ...sama ada dia menipu atau tidak itu dia dengan ALLAH nanti..

Tak perlu kejar wang duniawi..tak senang mana pon..sebab keberkatan tu tiada..Perbetul diri sendiri..perbetul dalam rumah kita..tengok ahli keluarga kita..tengok di sekeliling kita..itu tanggungjawab yang ALLAH akan tanya dulu kelak...












No comments:

Post a Comment