Monday, June 27, 2011

Bicara Malam

Seperti biasa..sudah dua hari aku pulang..
Keadaaan lalulintas tidak begitu lancar..
Ntah apa yang mengganggu..aku pon xpasti..
Besok harap tiada lagi..

Pabila membuka pintu kamarku..
Aku melihat ada nota..
Tersenyum aku..ingatkan mak pergi masjid..
coz ada nota..
rupa-rupanya mak solat..
"cendol di dalam peti ais besar"
"buah rambutan di atas meja luar"

Itulah mak..
semalam mak bersusah payah mengubatiku...
mak la yang bertanya khabar dari hari ke hari..
terharu..sangat terharu..
mak letak nota..
coz dua tiga menjak aku lupa..
jarang sekarang kastam peti ais.
kalau dulu..mak xsempat cakap..
tp aku dah makan..

aku bersyukur coz mak masih ada di depan mataku..
mak segala-galanya..
baju kurungku mak yang buat..
kelambu..cadar...langsir..mak jugak..
sebut ja nak makan apa..
esok lusa pasti terhidang...
mak lah segala-galanya..

rini aku tengok cermin..
teruk betul wajah..
ni tandanya STRESS kembali bertandang..
sama keadaan tiga tahun yang lalu..
jerawat bukan jerawat biasa ..
jerawat resdung darah..
dan aku takot...
bila naik..kesudahan cukup susah...
semasa mendapatkan rawatan..
jawapan pertama...hilangkan stress...

dan aku termangu2 bagaimana untuk menghilangkan stress..
stressnya aku..........................!!!!

No comments:

Post a Comment