Monday, March 21, 2011

PerJalaNan HidUp Yang BerLiKu....

Hari ini hari pertama aku mula kembali bekerja
Minda kembali kepada hal-hal keduniaan..
Melihat inbox yang penuh.
Tidak tahu dari  mana yang perlu didahului..

Namun ketika mahu ke meeting pagi..
Melihat seseorang dari raut wajahnya..
Penuh kedukaan dan penuh pengharapan..
Matahari yang terang tiba-tiba dilanda tsunami..
Siapa sangka siapa menduga..
Nasib malang yang tidak menyebelahinya berbanding aku..

Aku merasainya...
Tidaklah berat sangat kesalahan tetapi nasib tidak menyebelahi..
Menjadi pendorong untuk memperbaiki diri sendiri..
Ya ALLAH
Permudahkanlah urusan dia...
Terima kasih memberi aku peluang..
Walaupon ku rasa dunia gelap seketika...
Lagi hebat dia diuji..

Selesai meeting,
Terkedu..terkesima
Melihat putaran yang tidak disangka-sangka
Ya ALLAH
Segala-galanya berubah
Ku seakan tidak percaya..
Percaturan yang aku tidak memahami..
Moga mereka terus tabah..

No comments:

Post a Comment