Wednesday, February 23, 2011

Takdir Dia untukku

Dibalik senja berlabuh..
Rasa sekian lama tidak berbicara..
Terkedu ngan berita itu...
Ya ALLAH
aku panjatkan kesyukuran teramat untukMu..
Ya ALLAH, Engkau Maha Berkuasa..
Engkau Maha Pemurah..
Engkau Maha Pelindung..
Syukur sangat2 Ya ALLAH..

Disebalik rahsia ada rahsia..
Peliharalah aku dari segenap pihak di kanan, di kiri, di hadapan, di belakang, di atas dan di bawah..
Aku berlindung dengan Engkau dari segala kedukaan, kelemahan, kemarahan, pengecut menghadapi segala pencerobohan, kikir, kedekut dan bergelumang di dalam hutang yang tidak berputusan atau kekerasan musuh..
Peliharalah agar niat asalku berterusan dan tidak terpesong dengan nikmah yang Engkau berikan..

Hindarilah aku dari sifat baran Ya ALLAH.. hindarilah aku dari sifat kurang sabar...hindarilah aku dari sifat kekalutan.....tenangkanlah dan jangan jauhku aku dari pintu rahmatmu Ya ALLAH..

Mengejar dunia dan betapa aku sedar bahawa banyak lagi kekurangan diri ini...betapa ceteknya ilmu..

Andai aku di dalam kesulitan...permudahkan urusanku YA ALLAH...
Hanya padamu  ku memohon keampunan dan hanya padamu ku memohon pertolongan..

Terima kasih di atas jemputanMU YA ALLAH..
Mudah-mudahan semua berjalan dengan lancar..
Mudah-mudahan kesabaran ku terlatih..
Mudah-mudahan wajahku sentiasa tersenyum..
Mudah-mudahan doaku dimakbulkan...
Mudah-mudahan penglihatanku semakin baik

2007 niat asal..setelah jatuh bangun dunia kerjaya..
Setelah jatuh bangun dunia pendidikan..
Setelah jatuh bangun dunia pencintaan..

Ya ALLAH
Selubungilah cahaya keimanan di hatiku,pendengaranku, penglihatanku, di lidahku, di kananku, diatasku, sinarilah dalam jiwaku  cahaya keimanan dan semarakkan  cahaya bagiku..

Ya ALLAH
Lapangkanlah dadaku  dan permudahkan setiap segala pekerjaanku..

Amin....

No comments:

Post a Comment