Friday, October 14, 2011

Cerita itu dan Ceritaku..

Ruangan itu pernah menjadi ruangan kegemaranku..
Ada satu ketika cerita itu menjadi tatapanku..
Dan pernah aku berfikir akan watak di dalam cerita itu..
Minda ligat bekerja keras..
Mengapa terjadi? Bagaimana?

Sekarang aku seperti pemegang watak utama..
Di dalam jalan cerita yang pernah aku baca ketika dahulu..
Dan bila aku lalui sendiri..
Dan bila aku sendiri rasakan..
Aku boleh gambarkan perasaan sebenar si penulis cerita itu...

Aku sendiri tidak pernah terfikir..
Untuk menjejaki ceritanya..
Tidak pernah terfikir lagi...
Jalan cerita yang menjadi tanya tanya..
Akhirnya ku mendapat jawapan...

"Cinta yang disemadi..kan tidak mungkin layu selagi adanya imbas kembali. Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi. Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada.. Parut yang lama pastikan sembuh selagi iman terselit didada..."

No comments:

Post a Comment